Loading...

MGA

De letter A, de eerste letter van het alfabet, en dat was het ook voor MG. De MGA betekende een nieuwe start voor MG, wat leidde tot een absoluut hoogtepunt voor de autobouwer die er uiteindelijk meer dan 100.000 van verkocht (ook al werd slechts een beperkt gedeelte daarvan geleverd in de thuismarkt). De carrosserielijnen zijn een pure schoonheid in combinatie met Engelse klasse die we vooral terugvinden in het interieur. Onze MGA is de begeerlijke 1600 die net een vers laagje rode lak kreeg in combinatie met het bruin lederen interieur met zijn prachtig doorleefde patina.

Porsche 356 Speedster

De Porsche 356 ontstond in een kleine schuur in het Oostenrijkse Gmünd uit de handen van Ferry Porsche (Zoon van Ferdinand Porsche). Het motto van Ferry achter de 356 was de unieke levendigheid die je beleefde achter het stuur van de lichte sportcoupé met achterin geplaatste motor (waarbij de speedster nog net dat tikkeltje meer heeft), wat resulteerde in een veel aangenamere rijbeleving dan de vaak zware sportwagens van die tijd. De competitieve successen lieten dan ook niet lang op zich wachten, dit zal later blijken het begin te zijn van een decennialange overheersing van Porsche in de autosport. Onze Speedster is een replica gemaakt door de Amerikaanse firma Beck, algemeen erkend als de beste replica bouwer ter wereld en is voorzien van een zeer performante 2L motor met meer dan 100pk.

Triumph TR6

Engelse klasse pur sang! 6-Cilinders in een prachtige koets zonder dak. Met de Triumph TR6 zoef je door de landschappen in klasse en puur comfort, een kleine pauze voor High tea? Onze Triump TR6 is Britisch Racing green wat de ervaring compleet maakt samen met de ronkende 6-cilinder met begeerlijke overdrive een echte cruiser voor langere ritten.

Karmann Ghia

Een magische cocktail van Italiaanse schoonheid en Duitse “grundlichheid”. De carrosseriebouwer Karmann deed aanspraak op het Turijnse Ghia voor het ontwerp van deze beeldschone klassieker, ondersteund door de beproefde techniek van Volkswagen. Deze 68’er vonden we in de garage van een kasteeltje en maakten we wakker na een lange winterslaap van 16 jaar. Een volledige body-off restauratie en een vers laagje verf Cherry red met Albatrossweiss dak bracht deze wagen tot een ware beleving om de wegen mee te trotseren.

Porsche 914

Deze auto is ontstaan uit de combinatie van de twee werelden van Porsche en VW onder leiding van Ferdinand Piëch (Kleinzoon van Ferdinand Porsche). Een waardige opvolger voor de Karmann Ghia en Porsche 912. Vaak ondergewaardeerd, maar eens je plaats neemt achter het stuur van deze Targa duurt het geen seconde voordat je beseft hoe onwaarschijnlijk goed de rij-eigenschappen van deze wagen zijn. De pittige 2 Liter motor in centrale opstelling zorgt voor een unieke rij-ervaring. Onze 914 is uitgevoerd in de originele kanarie-gele lak wat het excentrieke design nog beter tot zijn recht laat komen.

Kever Ragtop (Herbie)

De Kever, wat meer kunnen we hier nog over schrijven. Het ronkende geluid van het 1200cc boxermotortje achterin brengt steeds weer een glimlach op de mond. Het volledige open dak (ook wel ragtop of faltdach genoemd) zorgt voor de connectie met de mooie landschappen die je doorkruist. Onze Beetle verkeerd in uitmuntend originele staat met alle specificaties gelijk aan Herbie Ze laat zich dus lekker sturen, of misschien neemt herbie zelf wel eens het roer in eigen handen...

Plymouth Special Deluxe

De slogan van de in 1946 geïntroduceerde Special Deluxe was “Hoe meer je weet over de nieuwe Plymouth, hoe meer je overtuigd bent dat zijn schoonheid verder gaat dan zijn uiterlijk”. De Special Deluxe behoort tot het door de Amerikanen gedoopte segment van “Full Size Automobile” (5personen in volledig comfort). In combinatie met de 3,6L 6-cilinder laat hij je zweven door het landschap. Onze Plymouth Super Deluxe is de prachtige cabio uitvoering in diepbordeaux wat de ervaring nog unieker maakt.

VW Buggy

De jaren 60/70: The Beatles, Hippies & ... Buggy’s Het begon bij het Californische Meyers-Manx die een VW Kever chassis gebruikte om daarop een glasvezel cassosserie te bouwen. Al snel volgden vele fabrikanten die een graantje wilden meepikken van deze hype zoals het Belgische Apal. Onze Buggy is een originele Buggy gebouwd door carrosseriebouwer Karmann. Wind in de haren, aangename brom op de achtergrond, een unieke ervaring om te toeren met deze VW Buggy.

Porsche 928

Ontwikkeld met als doel de opvolger te worden van de 911 werd kosten nog moeite gespaard. We schieten superlatieven tekort om deze wagen te beschrijven: Onwaarschijnlijk ver vooruit op zijn tijd, extreem complex (met zijn 3km elektrische kabels, 1000 stekkerverbindingen, meedraaiende achterwielen, abs etc...). Ook al wist het brede publiek deze wagen nooit te smaken, zij die de wagen begrijpen hebben er een eindeloos respect voor, net zoals de autojournalisten die hem in 1978 kroonden tot auto van het jaar (nooit meer zou een sportwagen auto van het jaar worden). Onze 928 in prachtige diep wijnrood maakt de Porsche belofte waar: in 6 seconden van 0 tot 100 kmh.

VW 1600 Variant

De jaren 60/70: The Beatles, Hippies & ... Buggy’s Maar ook werkpaarden De VW 1600 was het werkpaard van VW, de grote broer van de Kever gebaseerd op de perfect doorontwikkelde VW techniek. Onze 1600 is uitgevoerd in het prachtige baby blauw, zo nostalgisch !